• 14 Dagars öppet köp14 Dagars öppet köp
  • leveransFri frakt över 890 sek
 

Garanti och reklamationer

Vad tråkigt att du vill rapportera en defekt produkt eller ett klagomål. Felanmälan av en produkt och reklamationer kan enkelt göras via formuläret längst ner på denna sida. Om ditt klagomål gäller vår service, vänligen kontakta kundservice på [email protected], så att vi kan hitta en lösning.

 

Vanliga frågor om garanti och reklamationer

Hur gör jag en reklamation?

Om en produkt inte motsvarar avtalet eller den beskrivning som Passa Sports har gett kan du reklamera varan.


Om du får en defekt eller felaktigt levererad produkt ber vi dig registrera din reklamation via vårt formulär så snart som möjligt (senast inom 14 dagar).


  • Vi står för frakten vid felleveranser och reklamationer.
  • Om du väljer att returnera på annat sätt än med vår förbetalda returfraktsedel, betalar du själv frakten.
  • Vid en godkänd reklamation ber vi dig oftast skicka tillbaka produkten och lägga en ny order om du önskar en ersättningsprodukt. Vi återbetalar den ursprungliga ordern inom 15 arbetsdagar.

Vid frågor kan du kontakta vår kundservice på [email protected].


Reklamationer skickas till:

PassaSports B.V.

Gantelstraat 14

5145 PH Waalwijk

Netherlands

Vilka fel omfattas av reklamationsrätten?

Endast ursprungliga fel, alltså produktionsdefekter, omfattas av reklamationsrätten. Fel som uppstår på grund av normalt slitage eller felaktig användning ingår inte. Som konsument har du tre års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen.

När gäller fabriksgarantin?

Om du har börjat använda en produkt men märker att den inte fungerar som den ska eller ganska snart uppvisar defekter kan du ha rätt till fabriksgaranti. PassaSports ger 12 månaders garanti på levererade varor, räknat från fakturadatumet.


Garantin gäller endast om felet inte beror på:

  • - Felaktig användning
  • - Bristande eller dåligt underhåll
  • - Normalt slitage
När och hur får jag min återbetalning?

Återbetalning sker till samma betalningsmetod som användes vid köpet, efter att din reklamation eller ditt garantiärende är färdigbehandlat. Hela processen kan ta upp till 15 arbetsdagar från det att vi har mottagit alla nödvändiga uppgifter (underlag och eventuellt produkten).


Tidsplanen kan delas upp så här:

  • - Upp till 5 arbetsdagar för att din reklamation ska nå vårt lager i Nederländerna
  • - Upp till 5 arbetsdagar för att vi ska hantera ditt ärende
  • - Upp till 5 arbetsdagar för att initiera återbetalningen, beroende på bank
Hur fungerar reklamationer och garantiärenden med Klarna-faktura?

Vid reklamation eller garantiärende där betalning skett via faktura justeras beloppet för de varor du reklamerar när ditt ärende är godkänt och slutfört.


Du kan själv pausa en faktura via Klarna-appen eller genom att kontakta Klarna på telefonnummer 08-120 120. Vi rekommenderar att du gör detta, eftersom hanteringen av ett ärende kan ta upp till 15 arbetsdagar. På så sätt undviker du påminnelser och eventuella avgifter. Observera att vi inte kan pausa fakturan åt dig.

Varför ska jag returnera en defekt vara till er?
Vår reklamationsavdelning behöver ofta produkten fysiskt för att hantera reklamationen och nå en lösning. Ett ärende skapas också på produkten och leverantören kan be oss att returnera de reklamerade produkterna till dem så att de kan undersöka orsaken till reklamationen.
Jag håller inte med om ert beslut angående mitt klagomål på en vara. Vad kan jag göra?
Om du inte håller med om den lösning som erbjuds eller motiveringen till att det inte längre finns någon garanti, vill vi såklart höra det. Vi kommer att göra vårt yttersta för att hitta en lösning tillsammans med dig. Vänligen kontakta vår kundservice så hjälper vi dig vidare.
Har du synpunkter?
Naturligtvis vill vi gärna höra från dig om du är missnöjd med vår service, så att vi kan förbättra den. Vi skulle vilja be dig att skicka ett mejl till [email protected] med ditt ordernummer och de frågor vi kan hjälpa dig med.

Registrera din reklamation

Fyll i formuläret nedan för att reklamera den produkt du köpt eller för att göra anspråk på garantin. Vi kommer inom 2 arbetsdagar besvara din anmälan. OBS! Behåll alltid produkten tills du har fått ett slutgiltigt svar.

Bilder på defekt/fel produkt *

Vilken lösning föredrar du om produkten omfattas av reklamationsrätten/garantin?

 

Hittade du inte svaret på din fråga? Vänligen kontakta vår kundservice.