14 Dagars öppet köp
Fri frakt över 890 sek
Vanliga frågor om garanti och reklamationer
Hur gör jag en reklamation?
Om en produkt inte motsvarar avtalet eller den beskrivning som Passa Sports har gett kan du reklamera varan.
Om du får en defekt eller felaktigt levererad produkt ber vi dig registrera din reklamation via vårt formulär så snart som möjligt (senast inom 14 dagar).
- Vi står för frakten vid felleveranser och reklamationer.
- Om du väljer att returnera på annat sätt än med vår förbetalda returfraktsedel, betalar du själv frakten.
- Vid en godkänd reklamation ber vi dig oftast skicka tillbaka produkten och lägga en ny order om du önskar en ersättningsprodukt. Vi återbetalar den ursprungliga ordern inom 15 arbetsdagar.
Vid frågor kan du kontakta vår kundservice på [email protected].
Reklamationer skickas till:
PassaSports B.V.
Gantelstraat 14
5145 PH Waalwijk
Netherlands
Vilka fel omfattas av reklamationsrätten?
Endast ursprungliga fel, alltså produktionsdefekter, omfattas av reklamationsrätten. Fel som uppstår på grund av normalt slitage eller felaktig användning ingår inte. Som konsument har du tre års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen.
När gäller fabriksgarantin?
Om du har börjat använda en produkt men märker att den inte fungerar som den ska eller ganska snart uppvisar defekter kan du ha rätt till fabriksgaranti. PassaSports ger 12 månaders garanti på levererade varor, räknat från fakturadatumet.
Garantin gäller endast om felet inte beror på:
- - Felaktig användning
- - Bristande eller dåligt underhåll
- - Normalt slitage
När och hur får jag min återbetalning?
Återbetalning sker till samma betalningsmetod som användes vid köpet, efter att din reklamation eller ditt garantiärende är färdigbehandlat. Hela processen kan ta upp till 15 arbetsdagar från det att vi har mottagit alla nödvändiga uppgifter (underlag och eventuellt produkten).
Tidsplanen kan delas upp så här:
- - Upp till 5 arbetsdagar för att din reklamation ska nå vårt lager i Nederländerna
- - Upp till 5 arbetsdagar för att vi ska hantera ditt ärende
- - Upp till 5 arbetsdagar för att initiera återbetalningen, beroende på bank
Hur fungerar reklamationer och garantiärenden med Klarna-faktura?
Vid reklamation eller garantiärende där betalning skett via faktura justeras beloppet för de varor du reklamerar när ditt ärende är godkänt och slutfört.
Du kan själv pausa en faktura via Klarna-appen eller genom att kontakta Klarna på telefonnummer 08-120 120. Vi rekommenderar att du gör detta, eftersom hanteringen av ett ärende kan ta upp till 15 arbetsdagar. På så sätt undviker du påminnelser och eventuella avgifter. Observera att vi inte kan pausa fakturan åt dig.